May 22, 2011

Merindui Kerinduan



Sekarang ni semua kawan-kawan dah ada hala tuju masing-masing. Memang lah tak kerja lagi tapi semua dah sambung belajar kat tempat yg lain-lain. ada yg jauh, ada yg dekat. yang jauh tu pulak, jauh beribu batuu. Bukan apa, lepas ni mesti dah tak macam selalu dah kan. selalu wall post kat Fesbuk, sekaipp buat muk-muka annoying dekatt sekaip, on call berjam-jam sampai phone dengan telinga naik panas, sms selalu ;( 




Memang MANIS. Bersama kawan-kawan yg kita dah sekepala. Kawan-kawan yg sudi dengar masalah kita. Semua orang pun mesti ade orang tertentuje kan yg boleh kita share problems and open stories? :) Memang dah menjadi habit saye tidak ceritakan semua yg saya rasa dengan orang-orang yg kita kurang percaye, saye pasti yg membaca juga same kan. Sure lah only selected ones je yang kita sudi nak open stories apa-apa kan.  Saya pasti rindu gilaa saat saat ni. Kongsi cerita, kongsi masalah, sama-sama selesaikan.

Kau kat sana aku kat sini. Dah tempat belajar pun dah lain, mesti lah sibuk dengan hal masing-masing. Bersyukur gila saya dilahirkan di zaman yg serba serbi moden ni, memang lah kita boleh keep in touch dengan kawan-kawan kita semua kan :] Tapi, suasananya lain sudah pasti.

Saya di UiTM, ada yg di UIA, UM, UNIMAS, Matriks. Ok, itu baru dalam negara. kawan-kawan yg ada rezeki fly pulak ke US, UK, Cairo, Jordan, Jepun, Korea dll. Kalian sangat bertuah :) weii weii, kitorang kat sini pun akan buktikan yg belajar kat Malaysia pun boleh berjaya and dapat kerja yg bagus :) InsyaAllah.

Alangkah indah, beberapa tahun lagi semua dah grad. semua dah berjaya. saya dan rakan-rakan semua :) lepas tu dapat kerja yg seperti diimpikan sejak zaman dibangku sekolah lagi :) Hanya Allah je yg tau betapa happy nya perasaan saya kalau tengok diri sendiri and rakan-rakan seperjuangan berjaya sama kan? Saya pasti anda juga begitu.

BESTFRIENDS. Sudah pasti mereka mempunyai tempat yg lebih di hati saya. Saya juga manusia biasa yg tak perfect. Saya juga punya sifat memilih dalam persahabatan. Memang betul, kawan kita kawan lah semua. Tapi tak semua boleh dijadikan sahabat, ada waktu kita susah & senang :) Saya akui, saya juga bukan seorang kawan or sahabat yg baik tapi manusia sentiasa boleh memperbaiki diri kan? 



KENANGKU DALAM DOAMU. Antara doa yg makbul ialah apabila sahabatnya mendoakan sahabatnya yg lain tanpa pengetahuan nya :) Takkan lahh kita nak cakap, '' Tadi saya doakan awak lah''. memang luar dari kotak logik akal lah kan. Siapa yg tak berharap persahabatan yg terjalin kian lamanya stay strong sampai bila-bila. walau jauh mana pun kita, di hati, dalam doa tetap selalu. Semoga Allah memberkati persahabatan kita, best friends :) 


LELAKI ATAU PEREMPUAN? Bagi saya, itu bukan persoalan. Seorang sahabat tidak perlu dikira jantina nya, Mereka yg selalu bagi advice kat saya, dengar luahan hati saya yg kadang2 merapu rapu, angkat phone call saya and sudi dengar saye cakap walaupun memang kebanyakannya complain je reti, heboh cakap saya cakap macam bullet train lah, ferrari lahh. Memang tidak dapat dinafikan, walau rapat mane pun kita dengan seorang sahabat yg berlainan jantina, batas-batas pergaulan perlu diutamakan :) Dengan sahabat perempuan pula, ada yg terlalu singkat pemikiran sehingga anggap kitorang lesbo. So What? ada saye kasi susah kamu? tidak kan? so shut up :) 




Lepas grad, kita buat gambar mcm ni nak tak? kan dah berja semua
AMINNNN
(ape apepun saya nak yg dalam kotak pink okaay) ;D

Walaupun ada sahabat baik saya yg memang tak same sekolah menengah pun, tapi kalau dah sahabat tu fly jauh jauh, tipu lah kalau saya cakap saye tak sedih. Takpe takpe, nanti boleh dapat poskad banyak-banyakk :D Saya percaya, dah grad nanti semua mestiiiiiii do bomb and kerja gempak gempak. Believe in ourself! Sama-sama kita berdoa :)


Hanya satu saya mintak, pergi jauh jauh. jumpa kawan-kawan baru, suasana baru and smeua nya baru, jangan lupaa saya :) 

ILOVEMYBESTFRIENDS.
DON'T YA?

PS/ goodbye blogger for a while. ke? tak update untuk seketika or lame kot kbye :) 

No comments:

Post a Comment