July 13, 2008

Today is Tuesday


hari ini berjalan seperti biasa. tapi , ade yang agak luar biase sikit la . saye bangun lambat pulak harini ! lagipun memang sudah menjadi kebiasaan bagi saye membuat perkara itu . alarm dah bunyi bunyi suruh bagun tapi mata tetap berkeras taknak bangun , ape boleh buat kan? :P tadi pergi sekolah saye kene bawak kasut . bukan kasut sukan ataupun kasut sekolah saye. tapi kasut sekolah kawan saye , gurl. aik? macam mane pulak kasut die boleh ade kat rumah saye? sebenarnye, semalam tu kitorang masak-masak kat rumah saye(bukan saje-saje tapi kene buat kerja teacher suruh) then dia tukar selipar & lupa nak bawak balik kasut nye :D tadi masa kat sekolah saye rase kan ade 2 subjek ke 3 subjek cikgu tak masuk . apsal eh? cikgu ada meeting ke ? saye macam biase la kalau takde cikgu , pok pek pok pek & saye taktau kenape saye ni banyak cakap . lagi lagi dengan teman teman saye , ade je topik yang nak kitorang bualkan . lepastu agak penat dah mulut kitorang, kitorang keluarkan buku maths & buat la latihan . dalam brape minit dah stop, boring kitorang cakap :P baru buat latihan maths belum sejarah lagi :D ape nak jadi ni , PMR tak lama lagi la mimie . lepas tu harini ade lagi perkara yang memalukan terjadi HAHA . tapi bile saye pikr pikir balik , takde ape yg nak dimalukan punnnn pasal tuu :] masa maths sudah tiba , teacher kitorang suruh bagi2kan kumpulan & kalau macam tu kitorang dah tau dah mesti nak buat kuiz punya! & yes, memang pun , POP QUIZ nama diberi :P chapter untuk kali ini yg diberi untuk kuiz ni ialah ALGEBRAIC FORMULAE! untuk pengetahuan semua , chapter ni la saya rase agak payah walaupun ramai kawan kawan saye cakap ianya senang . dengan tidak bersemangatnya saye memjawab soalan-soalan yang diberikan :P

time balik , saye tunggu ayah saya kat luar sekolah bawah atap biru tu dengan kawan-kawan saya . lepas tu saya rase panas pulak kat situ & masuk kat dalam sekolah & pergi ke pondok :P saye duduk la kat situ . time tu ramai budak budak netball , diorang ada training untuk premier! jeles saye , maklumlah saye tak boleh ikut , PMR alasan saye :P :P saye lepak2 ngan dorang & tibe tibe saye tenguk ade 1 kereta ni macam saya kenal & saya kenal gak org kat dlm kereta tu . eh , tu kereta ayah saya & dlm tu ayah saya la ! cepat2 saye capai beg & ambik semue barang2 saye & babai diorang sumua & trus p ke kereta . saya taknak lambat2 , sebab saye tau ayah saye busy . ayah saye memang jarang jarang amik saya sekolah sebab office ayah jauh betul . saya pun sebenarnye tekejut , saye ingatkan ayah ambik saya lepas office hour kan . selalunya mama yg ambik saye leaps sekolah , ayah hantar pagi pagi :D otw balik rumah , jam pulak . bukan jam dengan butter yg makan dengan roti gardenia tu tau . tapi jam yg kereta banyak kat jalan raya tu ! fulamak saya cakap . kenape pulak jam time time macam ni . sebab takpernah pun jam sampai cam ni waktu waktu camtu ( dalam pukul 3.30pm) . menurut ayah saye, kat petrol station kat belah belah lain kat kk pun jam , tak tau nape . then , ayah tanye ade mamat cina kat jalan tu kenape jadi camtu . then mamat tu cakap , nanti diorang taknak jual minyak lagi , mogok katanya . wah , smart perkataan tu , MOGOK :P pengusaha minyak mogok sebab takde untung jual minyak kut ? saye rase la . punye la panjang diorang beratur menunggu giliran nak isi minyak tadi , adedeh . satu Malaysia ke nak mogok mogok ni ? ke sabah je ? walau pape pun , bagus gak saye rase . ape kate , kite p sekola/kerja naik basikal ke jalan kaki ke ? kan lagi bagus, hehe :D

sesungguhnya, saya ni chatting je , pegi la belajar :P

No comments:

Post a Comment